PINTURA SOBRE TAULA A XÀTIVA

Segles XIV-XVI

 

Josep Lluís Cebrián i Molina

Beatriu Navarro i Buenaventura

 

 Formato A5, 374 pàgines amb  86 d’elles amb ilustracions en color

 

PVP 22 €

 

Descripción: Descripción: C:\Users\Ulleye\Pictures\anagramas\Ulleye\Ulleye.jpg

Col.lecció una Ullada a la Historia

 

© Ulleye de esta edició, 2017.

ISBN 978-84-947138-1-1

Depósito Legal V 1217-2017

Coberta i Contracobierta: Josep Lluís Cebriá i Molina

Diseny: Beatriu Navarro

  Imprimeix: Imprenta CG Online, Paterna, Valencia.

 

Si os interesa adquirir este libro u otro de la colección

“Una Ullada a la Història” mirar en

 

http://www.xativa-llibres.com

http:// www.ulleye.com  (secció publicacions)

 

o contactar con nosotros por medio de

 

a) correo electrónico:

ulleye@ulleye.com

 

b) correo postal:

ULLEYE

Apartado de Correo 170

46800 XÀTIVA

  

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Presentació i agraïment

          Fa 10 anys, i per indicació d'un dels autors d'aquest llibre, Josep Lluís Cebrián i Molina, Ulleye va reeditar un llibre d’Elías Tormo publicat en 1912: Las tablas de las iglesias de Játiva. Se'ns va mostrar la seua importància per conéixer l'art que en ell l’autor describia. Es va acompanyar d'un estudi introductori del mateix Josep Lluís i un petit catàleg actual de les taules que  existien de les nomenades en el text per Elías Tormo. Deu anys després, Josep Lluís i Beatriu Navarro Buenaventura, historiadors de l'art, ens ofereixen la possibilitat de poder conéixer la realitat actual de les taules dels segles XIV, XV i XVI que resten a la ciutat de Xàtiva. Seria una forma de posar al dia el llibre d'Elías Tormo després de més de 100 anys d'avatars de les obres d'aquests segles que es troben en el ric patrimoni pictòric de les esglésies i museus de Xàtiva.

          La vinculació de Josep Lluís i Beatriu a l'editorial Ulleye és tanta que aquesta mateixa col·lecció —Una Ullada a la Història—, a punt d'arribar a 50 títols publicats, va nàixer de la seua proposta en una tarda de passeig per les ruïnes del castell de Montesa fa més de 12 anys. En ella es poden trobar un important volum de títols en els quals la seua signatura està present. Ulleye no pot més que agrair la seua idea i el seu treball plasmat en els seues obres publicades. Però Xàtiva i les seues gents, deurien agrair també les aportacions d'aquests dos investigadors de l'art al coneixement de la història i patrimoni artístic d'aquesta mil·lenària ciutat. Passen els anys i ells dos no desisteixen en la seua obstinació d'aportar coneixement del passat de la nostra ciutat; ella, com en algun un altre cas, també estaria agraïda si pogués manifestar-ho.

          Ulleye solament vol ser el transmissor d'aquests estudis als seus lectors, però no pot deixar de reconéixer que sense els seus autors, entre ells principalment Josep Lluís i Beatriu, no hagués existit aquesta col·lecció. Esperem que el lector gaudi amb la seua lectura i amb l’anàlisi de les taules que, com Ulleye pensa, solament poden arribar als seus ulls amb tota l'esplendor del dibuix i colorit que l'autor les va crear.

 

Antoni López i Alemany

Primavera de 2017

Novetlè

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ÍNDEX

 

Presentació

Antoni López Alemany          

7

 

 

Introducció

11

 

 

Els pintors i la ciutat

15

 

 

Catàleg

77

 

 

Bibliografía

261

 

 

Índex alfabètic

275

 

 

Il·lustracions

289

 

 

Catàleg publicacions Ulleye

369

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Volver a principal